Pàgines

dijous, 26 de novembre del 2009

La vacuna del virus del papil·loma: LA MEVA EXPERIÈNCIA, LA MEVA OPINIÓ



Fa uns mesos vaig acceptar intervenir en el programa QUÈQUICOM sobre la vacuna del virus del papiloma. Per què? Què hi feia jo en un programa científic? Doncs donar la meva opinió personal com a infectada pel virus. Demà l'emetran, a les 21.30 hores, pel canal 33. Si voleu, però el podeu veure ara en aquest enllaç

A Espanya, cada dia moren dues dones per càncer de coll d'úter; a Catalunya, la mortalitat és més baixa: 102 mortes a l'any, un 35% dels casos detectats.

Jo vaig tenir més sort. En una de les revisions ginecològiques periòdiques van detectar el tumor i després d'una conització (intervenció quirúrgica consistent en l'extirpació del cèrvix uterí), vaig "fer net".

En el programa també hi intervenen Xavier Bosch, investigador de l'Institut Català d'Oncologia i desenvolupador d'aquesta vacuna; Carmen Cabezas, de la Conselleria de Salut; Miquel Porta, epidemiòleg de l'Institut Municipal d'Investigació Mèdica; Andreu Segura, director de la Societat Espanyola de Salut Pública; i Jaume Puig, Centre de Recerca d'Economia i Salut, UPF. Uns a favor i altres en contra d'administrar la vacuna.

Em falten coneixements per rebatre algunes afirmacions que s'hi fan. Però tinc dues coses clares. La primera és la importància cabdal de la prevenció. La segona és que no accepto raons econòmiques per a no administrar la vacuna. No em val que em diguin que "la incidència de la malaltia és massa baixa per vacunar milions de nenes sanes". Quin és el preu d'una sola dona morta per càncer de coll d'úter. A mi, m'hauria agradat estar vacunada.

6 comentaris:

Núria Cortinas ha dit...

Molt interessant!
hi ha un percentatge important de dones afectades per el virus del papil·loma.

Rosa M Bierge ha dit...

Anna, porto mes de 160 dosis posades de la vacuna del HPV, doncs aquí a Catalunya es posen gratuïtament a l'escola a nenes de 9 a 11 anys, però tot la resta d'adolescents no entren en el programa de vacunació, i és necessari que quan entrin en contacte amb el virus estiguin immunitzades, almenys amb els 2 tipus més oncogènics, el 16 i el 18, i els dos que produeixen condilomes, que també están inclosos en la vacuna.

Es important mentalitzar la gent de que aquesta vacuna ajudará a previndre molts casos de càncer de coll d'úter, però també es imprescindible la revisió periòdica, doncs hi han altres virus d'alt risc que no estan inclosos en la vacuna i que sols podem controlar amb citologia, colposcòpia i, si és necessari, amb determinació de virus o captura híbrida.

Anònim ha dit...

ei!! superstar! has quedat rebé, quins plano amb la llum de la gespa y l'ordinador. caray. per supost el contingut m'ha impresionat també. petons! joana

Irene O ha dit...

M’ha impressionat el tema d’aquest tipus de càncer i més que tu t’haguessis trobat en aquesta situació.

Precisament aquesta setmana havíem parlat amb la meva filla del tema de la vacunació I amb d’altre gent de la feina. M’alegro que per tu tot s’hagi passat bé.

Rosa ha dit...

Estàs estupenda i t'expliques molt bé.

Ja em coneixes i saps que necessit una grua per a anar al metge i fa un munt de temps que no he anat a revisió ginecològica. Per tant, ara que t'he vist i escoltat per la tele (bé, a l'ordenador) crec que demanaré cita immediatament; abans que em passin els efectes.

Una abraçada, Rosa

Anònim ha dit...

Que valenta noia... aquest reportatge a banda del quequicom l'haurien de passar al TNvespre... no estem gens informades!