Pàgines

dilluns, 6 de juliol del 2009

LES VEUS FEMENINES TENEN MENYS CREDIBILITAT?

Aquest cop, l'article el devem a Montserrat González Batlle, la meva germana. Fa una setmana, la Montse em va dir que havia escoltat, a "Via Lliure" de RAC1, que a Polònia havien fet fora unes locutores, arguïnt que les veus de les dones són menys creïbles que les dels homes. Em va preguntar què en sabia i per què no ho explicava al MIRADOR. La veritat és que no en sabia res ni vaig trobar res a Internet. Vaig arribar a pensar que no ho havia entès bé i així li vaig transmetre. Però la meva germana va escriure al programa i ahir va rebre la resposta. La font era el diari AVUI, del diumenge 28 de juny

La meva germana tenia raó (encara que semblava que no podia ser!). Ho havia entès bé.

Resulta que Radio Jeynka, la primera cadena de Polskie Radio, l'emissora pública polonesa ha reorganitzat la programació amb l'objectiu que els presentadors dels informatius del matí siguin tots homes, mentre que les periodistes que fins ara llegien les notícies han estat destinades als espais informatius de la tarda i del vespre, que tenen una audiència i una incidència menors. La cadena de ràdio justifica la decisió declarant que "les veus femenines acostumen a tenir menys credibilitat en antena que les masculines". I S'HAN QUEDAT TAN AMPLES!


Dedicat a la meva germana i a les dones periodistes

1 comentari:

Anònim ha dit...

Òndia! Fins al segon paràgraf pensava que es tractava del programa que dirigeix el Toni Soler.

Dit això, el meu comentari : a més dels fanatismes religiosos i territorials (creus i banderes), també existeixen els cromosomàtics i la misogínia.

Hi ha qui diu que l'aversió a les dones prové del Vaticà, que obliga a la seva tropa al celibat.